I dag skulle jag jobba med Lotta i butiken och jag brukar komma ner till 12:30 men nu ringde hon innan öppning och var lite dålig såjag fick snabbt göra mig klar för att åka ner tidigare så nu är jag på plats i stan=D Jag fick tag på gulliga Julia som är snäll och kommer in de två sista timmarna mellan 14-16 (långlördag i dag) så att jag ska hinna förbereda allt inför skidresan i morgon med handling m.m. Puh, full fart direkt här alltså så nu sveper jag en kaffe för att få bort lite huvudvärk som kom...
Har på mig chinosen "hanna soft"och underbara toppen " bobo party" som jag verkligen rekommenderar!!!
Här är en liten försmak på några av alla de fina plagg som kommer in nu i februari månad.. Tunikan från VILA längst upp till vänster kostar 349 kr. Jeansklänningen från OBJECT bredvid (heeelt grymt cool) kostar 499 kr. Vårjackan från VILA kostar 699 kr. Toppen längst ner till vänster (kommer in nästa vecka) kostar 199 kr.
Gissa vad jag håller på med nu... En hel del packande och planerande inför skidveckan, det är ju en hel del som ska förberedas kan jag väl lugnt säga ;P I morgon ska jag åka och storhandla massa mat som vi ska ha med upp så man slipper göra det när man väl är framme...
Nu har gänget haft frukostmöte på webshopen och Emmelie har precis fotats i dagens plagg. Elina som fyllde år i onsdags bjöd på tårta så nu är nog alla mätta;P
Emmelie har på sig "Nikoline Tights", nya shortsen "Omma" som kommer upp idag, "Officiel" och nya skjortan "Ivy" som också kommer upp idag.
Jag blir hemma även i dag med lillkillen för att se att magen är helt stabil innan han träffar kompisarna. Vi gav honom lite mer vanlig mat i går för första gången eftersom alla tecken i förgår pekade på att magen var bra. Tyvärr var det nog lite för tidigt med vanlig mat så i dag blir det en youghurt-dag i stället så hoppas jag verkligen han blir bra tills vi ska åka på söndag. Jag hade ju verkligen behövt jobba i dag eftersom vi alla ska vara lediga hela nästa vecka men nu har jag suttit på kvällarna med alla produkttetxter till nästa veckas plagg och Emmelie var gullg och var kvar längre i går så Kalle kunde fota upp massa plagg med henne och därefter åkte jag till fotostudion och fotade några plagg. Det kommer därför att komma upp nyheter hela nästa vecka också till er precis som vanligt =)
Nu har jag precis varit på inköpsmöte med VILA och sett både nytt för våren och framförallt "höstettan" med stickade plagg och massa massa superfina kappor och jackor... Har bla beställt in en superfin skinnjacka till sensommaren (aug/sept) och den här vita kappan är verkligen heeeelt fantastisk och ni ser väl den kaxiga fuskpälsen (som man antingen älskar eller hatar ;P) De tunna topparna/skjortorna jag håller i kommer in nu till sommaren (typ maj/juni) och jag kommer ta bägge själv direkt - suveräna plagg verkligen!!!
Här kommer en dagens på Emmelie från webshopen som precis har varit inne i fotostudion. Idag är det sååå mycket fint som kommer upp så var med här runt 11.
Emmelie har på sig "Funky Foxy", "Officiel" och toppen "Emmie" som är så skön att ha på sig;)
I morgon är sista dagen som ni kan handla reaplaggen på webshoppen sedan plockas allt bort från sidan. In och gör de sista reafynden nu och tänk även framåt mot sommaren så kika lite extra på tex linnen, klänningar och tunikor på rean nu ;) Barnkläderna är sista chansen i morgon sedan är de också helt borta och därmed sluar vi helt med barnkläder här på Mandel.
Jag är hemma även i dag med lillkillen som mår bra nu (har inte spytt sedan i tisdags) men vi tar den här dagen hemma så man inte riskerar att smitta ngn på skolan. Just dessa dagarna hade jag verkligen behövt jobba eftersom vi ska vara lediga nästa vecka och åka på vår första skidresa så är det massa saker som behöver förberedas på jobbet så jag hoppas verkligen allt är ok till i morgon. Kalle har tagit hem en stor påse med kläder så jag ska i dag sitta och göra texterna klara hemifrån till fotningen i morgon och allt inför nästa vecka ;) En dagens kommer på Emmelie här lite senare, själv ska jag på inköpsmöte med VILA kl. ett så då löser Kalle av mig hemma igen ;P