I dag har jag min lediga dag (eftersom jag jobbar lördagar), vaknade dock utan röst här i dag men nu efter en kopp honungsvatten är det mycket bättre ;) Hade tänkta komma igång med träningen i dag men nu blev jag osäker... är det någon som vet om man kan träna när man har ont i halsen? Är det bättre med en powerwalk i stället kanske...
I dag kommer äntligen BÅDE långklänningen och långkjolen in så var snabba här runt 11-snåret =)
I dag har Emmelie varit nere i butiken för att lära sig kassan m.m så hon också kan hoppa in och lösa Emma för lunch i bland =) Emma har nu jobbar lite mer än en vecka hos oss och har redan fixat och piffat sååååå fint i butiken. Väggen med jackor och kappor har fått sig ett ordentligt lyft så det ser verkligen inbjudande ut här. Det är så mycket jobb runt om i en butik som ska hinnas med med upppackning, skyltning, sortering på lager och städning, vikning...och åter vikning för att man som kund ska få den där härliga shoppingkänslan. Löning i dag så vi hoppas på härliga shoppingdagar nu, på lördag har vi långlördag och därmed öppet 10-17 =)
Nu har jag varit och tagit en kaffe med Malin på Prickig Katt i deras mysiga butik (spana in hennes hattar och "stockar" i bakgrunden här). Hon håller i modevisningen som vi ska ha på lördag så jag har varit där med kläderna som ska vara med från Mandel. Vi får hålla tummarna nu för att regnet håller sig borta på lördag så vi kan ha visningen alla tre gånger som är planerat =)
I dag har vi äntligen fått leveransen av våra nya Mandel-tablettaskar =) Evelina och Emmelie har redan provsmakat dom (och även Kalle)...
Evelina har i dag på sig "bea"-jeansen och stickade tröjan "maja knit" och "sono"-armbanden. Emmelie har också på sig underbara "bea"-jeansen och toppen "heavy funk top 2".
I dag regnar och blåser det fortfarande här i Göteborg så det är härligt höstväder nu =) Jag tycker det är rikitgt mysigt... så länge man sitter inomhus iaf ;P I dag kommer äntligen "funky army"-leggingsen in igen i BÅDE svart och army så var med här runt 11-snåret då dagens plagg kommer upp.
I dag har jag på mig sköna jeansen " lunia", "officiel"-linnet, "holes"-linnet, kavajen " patchi", nya halsbandet "kelly" som kommer idag och självklart "kobra"-ringen, "hogan"-örhängen och "sono"-armbanden ;P
Jag och barnen har varit och shoppat väckarklockor och ett "armbandsur" i dag. Gissa vilken klocka som jag köpte till mig och vilka två som är till barnen ;P
Här får ni en liten tjuvkik på plagg som kommer in till oss från OBJECT och VILA. De två översta plaggen väntas in i morgon eller på torsdag och de två nedersta kommer i september månad. Toppen längst upp till vänster har superfina armydetaljer på axlarna, pris: 399 kr. Den stickade tröjan är i samma serie som ponchon från OBJECT som sålde slut på några dagar, pris 499 kr. Den mönstrade tunikan är bara såååå snygg, (beställde in den nu under mässhelgen) pris 299 kr. Den ljusa toppen med blommorna kostar 299 kr och är perfekt till alla jeans, chinos, kjolar, shorts m.m. nu i höst.
Nu är det äntligen dags för massa kul happenings i vårat område i stan igen... På lördag blr det modevisning på Magasingatan där Mandel såklart är med och massa annat skoj både i butiken och runt om på Södra Larmgatan och Magsinsgatan. Vi kommer att ha öppet 10-17 så kom till oss på lördag och shoppa härliga höstplagg =D Vill du vara med och skänka plagg som skickas till behövande så gå till Bioplatset med dina kläder och som tack för din hjälp så får du en voacher med rabatter som kan användas i flera butiker på vår gata. Det är jag, Evelina och Lotta som jobbar i butiken då och vi bjuder på massa godsaker såklart =)
Nu har jag precis haft möte med svenska smyckesmärket Baglady här på webshoppen och beställt in massa massa fina smycken till hösten. Coola smycken med läderband i olika färger och mixat med fina silverdetaljer som känns helrätt till höstens trender. De flesta smyckena börjar komma redan inom en vecka eller två så håll koll på webshoppen här ;)
I dag är det heelt galet vilken storm vi har här i Göteborg... Ett jättestort träd hade blåst ner över dotterns skolgård så man fick trassla sig igenom det för att komma till skolan i dag ;P Kalle tåg tåget vid fem-snåret i morse så han är i Stockholm hela dagen i dag på ett event så i dag är det Evelina som fick fixa "dagens"-fotot på mig från webshoppen ;P
Jag har på mig nya tunikan som kommer upp i dag, leggingsen "angel", halsbandet "pagh" och "kassie". Nya ringen som kom i går har redan blivit en favvo = "kobra"